BULMACA SAATİ :)

BULMACA SAATİ :)

Öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamak günümüz eğitiminin en önemli meselelerinden

birisi olmuştur. Çünkü öğrenciler ne kadar derslere aktif katılırlarsa hem sıkılmadan

öğrenebilmekte hem de öğrenilenlerin kalıcılığı artmaktadır. Öğrencileri derste aktifleştirmek

için birçok yöntem-teknik bulunmakta, bunlar içinde de çeşitli etkinlikler yapılabilmekte ve

bunlar sürekli geliştirilmektedir. Deste öğrencileri aktifleştirecek ve onların eğlenirken

öğrenmelerini kolaylaştıracak yollardan birisi de bulmaca kullanımıdır (Tokcan, 2017: 61).

Derslerde bulmaca kullanımının kelime hazinesini geliştirdiği, zihni aktifleştirdiği, eleştirel

düşünmeye yardımcı olduğu ve eğlenceli bir şekilde öğrenmeye yardım ettiği yapılan

araştırmalarda görülmüştür (Saxena, Nesbitt, Pahwa & Mills, 2009:1457; Shah, Lynch

&Macias-Moriarity, 2010:1).

Günümüzde eğitimin her alanında bulmaca kullanımı yaygınlaşmaktadır. Bulmacaların bir

kısmı klasik kare, çengel bulmaca türünde etkinlik olarak uygulanırken, ayrıca son yılarda web

tabanlı bulmacalarında yaygınlaştığı görülmektedir (Bakla ve Sarıçoban, 2015:131-132).

Eğitimde bulmacaların kullanım amaçları (Gürdal, Öztuna ve Önen 2015; Bakla ve Sarıçoban,

2015:131) şu şekildedir:

• Yaratıcılığı teşvik etmek

• Öğrencilerin kavram öğrenmelerini sağlamak,

• Yeni kelimeler öğrenmek ve önceden öğrenilen kelimeleri tekrar gözden geçirmek,

• Mesaj vermek,

• Öğrencileri derse motive etmek,

• Öğrencilerin eğlenirken öğrenmelerini sağlamak,

• Öğrencilerin meraklarını canlı tutmak,

• Konuları pekiştirmek

• Öğrencilerin bağımsız çalışmasına yardımcı olma ve

• Ölçme ve değerlendirme amacıyla kullanılabilir.

01.03.2022 167

01-03-202201-03-2022

Kaynak: Kavram Bulmacalarının 6. Sınıfa Etkisi Bayram Yesari Halil Tokcan / Sayfa 524